Szórólap

 

 

A reklám kezdetei

Az első ismert, modern értelemben vett reklám egy Szung-kori kínai tűbolt logóval ellátott hirdetése. A római kori kereskedők (találtak borkereskedők után fennmaradt leleteket, táblákat,amforákat amelyeken reklám célzatú leírások voltak feltüntetve, valamint cégérek) előszeretettel villogtatták meg termékeik előnyeit, természetesen a hátrányok eltusolásával, így ösztönözve potenciális vásárlóikat, fogyasztóikat termékeik fogyasztására. Kezdetben elegendő stratégiának bizonyult a termékekkel való extenzív kereskedés, az egyre távolibb piacok meghódítása. Árucsere volt a jellemző, majd megkezdődött a piacbővítés. A szükséglet bővítésére helyezték a hangsúlyt.

Ahhoz, hogy keresett legyen egy termék, különböznie kell a másiktól: csomagolás, forma, minőség. Ezt követően jött létre a társított érték. Pl. Atlantic szappan, a tengerből született. A termék körül kialakult mítosz reklámozása. Az ígéret kapja a hangsúlyt. A fogyasztás felgyorsulása érdekében az igényeket fel kell gyorsítani. Az igények fenntartására fontos a reklám.

A szórólap története

A szórólapozás története egészen a középkorig nyúlik vissza. Az első szórólap 1488-ban bukkant fel, és lényegében azt a funkciót töltötte be, mint a mostaniak: árukat, szolgáltatásokat hirdettek és rikkancsok, vagy utazó árusok osztogatták őket, illetve vásárokon és könyvkereskedésekben lehetett hozzájutni. Egy nagy különbség azonban mégis volt: a maiakkal ellentétben ezek a szórólapok pénzbe kerültek a vásárlónak. A szépen megmunkált, a maiaknál jóval nagyobb lapok nagyjából annyiba kerültek, amennyi egy kézműves órabére volt. Ezért kevesen engedhették meg maguknak - akinek pedig volt, megbecsülte és büszkén a szoba falára akasztotta.

Sokan nem a középkort, hanem az ókort nevezik meg, mint a szórólap feltalálásának időpontját. Funkcióját tekintve ugyanis már a görögök is használták, igaz nem papír, hanem cserép formájában. Az ókori görögök minden évben cserépszavazást tartottak, így előzve meg azt, hogy valaki zsarnokságra törjön. Egy cserépre kellett írni annak a nevét, aki vélhetően zsarnokságra akar törni - akinek a legtöbb szavazata gyűlt össze, távoznia kellett, száműzték. A szavazást megelőzően cserepeket osztogattak a politikusok - az ellenfél nevével. Így a megoldást tekintve a görögök tevékenysége is nevezhető szórólapozásnak.

Később a Rave korszak feltűnésekor (1980-as évek) Angliában fontos szerepet kaptak ezek a kis reklám cetlik. Nagyon sok parti illegálisnak minősült, ezért eldugott helyeken kellett megtartani őket. Félve a rendőrségtől, nem lehetett nagydobra verni a rendezvényeket, viszont a szórólapok segítségével kevésbé feltűnően lehetett informálni az embereket.

Időközben ezek a papírok egyre jobban elterjedtek, alacsony előállítási költségük miatt. Az olcsó szórólap szép lassan nem csak rendezvények hirdetésére szolgált, a '90-es évek alatt egyre több cég hirdetett ezzel a módszerrel. Ma már egyre színesebbek és formásabbak, ami elengedhetetlen, hiszen nem mindegy, hogyan prezentálja egy cég a szolgáltatásait.

 

 

Hajtogatott


 

Méret: 99x210 mm – 6 old

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva, 2x hajtva (leporelló)

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

212

113,50

51,40

29,20

16,85

10,14

7,97

Terméksúly kg

1

2

4

8

16

40

80

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

170

340

680

1360

3400

6800

 

Méret: 105x148 mm – 4 old (A/6)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva, 1x hajtva (félbe)

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

165

88,50

40

24,20

14,70

7,50

5,60

Terméksúly kg

1

1

2

4

8

20

40

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

85

170

340

680

1700

3400

 

Méret: 148x210 mm – 4 old (A/5)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva, 1x hajtva (félbe)

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

211

111

49,60

27,40

17,80

10,30

8,20

Terméksúly kg

1

2

4

8

16

40

80

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

170

340

680

1360

3400

6800

 

Méret: 210x297 mm – 4 old (A/4)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva, 1x hajtva (félbe)

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

322

167

69,60

40,60

26,60

16,20

12,80

Terméksúly kg

2

3

8

16

32

80

160

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

170

255

680

1360

2720

6800

13600

 

 

 

 

Hajtás nélkül

Méret: 105x148 mm – 2 old (A/6)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva,

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

125

58

26,20

16,60

9,90

4,45

2,95

Terméksúly kg

1

1

1

2

4

10

20

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

85

85

170

340

850

1700

 

Méret: 148x210 mm – 2 old (A/5)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva,

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

139

65

30,40

18,30

11,10

5,30

4,10

Terméksúly kg

1

1

2

4

8

20

40

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

85

170

340

680

1700

3400

 

Méret: 210x297 mm – 2 old (A/4)

Anyaga: 130 gr fényes műnyomó

Nyomás: 4+4 szín

Kötészet: vágva,

 

Példányszám

100 db

200 db

500 db

1000 db

2000 db

5000 db

10000 db

Ár Ft/db+áfa

134

73,50

34

20,60

13

7,70

5,95

Terméksúly kg

1

2

4

8

16

40

80

Termékdíj 85 Ft/kg+áfa

85

170

340

680

1360

3400

6800