Reklámtáblák

Reklámtábla  története

A reklámpiac mindig egy ország társadalmi, gazdasági, politikai helyzetétől függ. A reklámtörténet első két darabjának egy egyiptomi ültetvényes kb. 3000 évvel ezelőtti, jelenleg a londoni British Museumban papirusztekercs formájában őrzött hirdetését tekintik, melyben a hirdető az elszökött rabszolgáját keresi. A másik egy Szung-kori kínai tűbolt logóval ellátott hirdetése.

Három és félezer évvel ezelőtt Hammurápi az ókori Babilónia királyaként alkotott törvényeit bazalt kőlapokra (sztélékre) vésette, és ezzel megteremtette a hirdetés nálunk ismert legkorábbi formáját. Ezek a két és egynegyed méter magas, négyszögletes, félkör alakú lekerített kőlapok tekinthetők a plakáthirdetés ősének!

Érdekességek: Első napilap megjelenése: i.u. 65-ben! Egy kínai napilap 1100 éven keresztül folyamatosan működött (1911-ben szűnt meg).

A római kori kereskedők (találtak borkereskedők után fennmaradt leleteket, táblákat, amforákat, amelyeken reklám célzatú leírások voltak feltüntetve, valamint cégérek) előszeretettel villogtatták meg termékeik előnyeit, természetesen a hátrányok eltusolásával, így ösztönözve potenciális vásárlóikat, fogyasztóikat termékeik fogyasztására.

Ilyennek nevezhetjük azokat az érc– és márványtáblákat, amelyekbe Athénban Solon törvényeit, Rómában a praetorok ediktumait, a szenátorok határozatait vésték. Mellettük használtak fatáblákat, ezekre is általában hivatalos vagy közigazgatási információkat festettek. A Kr. Utáni I. században pergamenplakátok vették át a fatáblák helyét. A vándorcirkuszosok (gladiátorok, stb.) már ábrákkal festett fatáblákon hirdették magukat és produkciójukat.

Időszámításunk harmadik évszázadának elején már olyannyira elterjedt a reklámozás (főként pompei-ben és Herculaneumban), hogy általánossá vált a cégérek, feliratok és jelképek alkalmazása. A gyógyszertárak kígyót, a tejkereskedők pedig kecskét ábrázoló táblát helyeztek üzletbejáratuk fölé. Világító reklámnak tekinthető, az az olajmécsessel megvilágított tábla egy herculaneumi vendéglő falán, mely a következőket tartalmazza:

“A nálunk fogyasztott bor forróbbá teszi a szerelmet”.

A középkorban a céhek megerősödésével jelentős szerepet játszottak a cégérek, és címerek; természetesen még ezek is képi üzeneteket tartalmaztak.

1483-nagy lendülés következett be a reklámfejlődésben Gutenbergnek köszönhetően, amikor is a nyomtatás elterjedt. Ezáltal lehetővé vált az üzenetek széles körben történő terjesztése- létrejött az első tömegmédium. Azonban továbbra is a szóbeliség maradt a fő irány, hiszen elég kevesen tudtak írni, olvasni, ezért a hirdetményeket írástudók olvasták fel.

A 15. századi Angliában készült az első szórólap.

Az első ismert nyomtatott hirdetés egy 1518-ból való lottóplakát, Rostockból. A reklám rövid időn belül olyan jelentőséget nyert, hogy még a vallási utalásokat is megengedték: egy gyógyvizet gyártó francia üzem “Szűz Mária teje”-ként hirdette termékét.

Az újsághirdetések a 17. század közepétől jelentek meg Franciaországban, a plakátok a 18. század végétől funkcionálnak reklámhódozóként. Ekkor még nem beszélhetünk reklámszerkesztésről. Az újsághirdetéseket eleinte a felületet kiadó újságok szerkesztői készítették, gyakorlatilag minden szakértelmet nélkülözve.

A mai modern reklám kialakulását a 19. század közepétől kezdődő ipari árutermeléssel, sorozatgyártással, az urbanizációval, a nagyáruházak, a tömegkommunikáció, a tömegközlekedés megjelenésével, az életszínvonal emelkedésével lehet kapcsolatba hozni. A többlettermelés, a fogyasztói piac növekedése maga után vonta annak a szükségességét, hogy az ugyanolyan vagy hasonló minőségű termékek mellé a termelők a fogyasztói döntést befolyásoló érveket sorakoztassanak fel.

Az ipari forradalom után a 19. században fordult elő először, hogy valaki nagyobb hirdetési felületet vásárolt, köszönhetően annak is, hogy Berlinben 1855-ben megjelentek a plakátoszlopok! Amikor valaki nagy tételben vásárolt hirdetési felületet, s ezt magasabb összegért eladta, sokan ezt tekintik az első (egyszemélyes) reklámügynökségnek. A század végén már egyes cégek vállalták, hogy a hirdetési felületeket el is készítik.

Az első reklámügynökség neve: Volney B. Palmer, Philapelphia – 1841-ben alakult! Szinte logikusan következezett, hogy megszületett a reklámszövegírás is Charles Austin Bates (1870) nevéhez köthetően, aki díjazás fejében fogalmazott hirdetési szövegeket.

20. században a reklám, továbbá a marketingkommunikáció fejlődése szorosan összekapcsolódik a technikai eszközök, találmányok elterjedésével. Jelentős szerepet játszott a fotózás, a távíró, később a telefon, majd a mozgóképek feltalálása, a rádió és televízióadások feltalálása, napjainkban pedig a számítógépek és az internet elterjedése (tömegkommunikáció).

Reklámtábla szempontjából fontos mérföldkövek még:

Az óriásplakát amerikai találmány. Az első ilyen jellegű hirdetések Jared Bell cirkuszi plakátműhelyében készültek 1835 körül. Ezek házak tetejére rögzített megaboard-szerű monstrumokra helyezett festett plakátok voltak, 50 négyzetlábnyi felülettel. A városban terjedő megahirdetések aztán megjelentek az utak mentén is.

1890-ben megalakult az első szabályozótestület, 1900-ban pedig standardizálták a felületek méretét – az így leegyszerűsödött gyártás következtében hirtelen megnőtt a billboardok piaca.

Amerikában 1911-ben szabadalmaztatták a neon reklámot!

A PMMA-t  Plexiglas néven Otto Rhöm jegyezte be 1933-ban. a Rhöm a mai napig ezt a nevet használja az általa forgalmazott plexi táblák márkaneveként.

1960-as évek: a globális reklámügynökségek megalakulása: pl. Ogilvy, Y&R

A 90-es évek eleje hozta azt a technikai áttörést (ekkor jelentek meg a 3,5 – 5 m széles nyomatot készítő digitális nyomdagépek), amely lehetővé tette, hogy az addig kézzel festett motívumokat jó minőségben fel lehessen nagyítani. Az így előkészített grafika 3,5 – 5 m széles csíkokban történő kinyomtatása és „összehegesztése” után egy több száz vagy ezer négyzetméteres egységes reklámfelület keletkezve (épületháló).

 

Magyarországon:

1936-ban alakult meg az első Magyar Reklámszövetség

1980-tól beindult a reklámélet, köszönhetően a Mahir-nek (Magyar Hirdető), mely a reklámok legnagyobb részét készítette.

csak a rendszerváltás után jelentek meg az óriásplakátok


Reklámtábla fajták:

 

Útbaigazító táblák

Információs rendszereink az épületeken belüli és kívüli tájékoztatásra adnak teljes körű megoldást.

PVC

Plato

Vexo

Inoxo

Kristallino

FORMOfix-plex-glas

CIS

CSS – rendszerű alapokon!

Plasztikus feliratok

Más néven 3D Feliratok. Ez a gyűjtő fogalom a plasztikus, vastagsággal rendelkező feliratokra utal. Számítógép vezérelte vízsugaras (vagy lézeres) vágóval gyakorlatilag bármilyen anyagból  - habosított PVC lemez, extrudált polisztirol, fémlemez, fa, kő, kerámia, üveg stb. - elkészíthető a felirat. Az így kivágott betűk, ábrák felragaszthatók, csavarozhatók vagy távtartókkal szerelhetők. Színezésükre kültéri festéket, felületre ragasztáshoz időtálló anyagot használunk.

Előnye látványos, egyedi megjelenés, hátránya a munkaigényesebb lassúbb kivitelezés, magasabb ár

Világító reklámtáblák

Általában közvetlenül a homlokzatra telepítjük, maximális mérete 400cm x 200cm. A dobozt alumínium profilokból állítjuk össze, vastagsága 14cm vagy 16cm. Belsejében hálózati fénycsövek biztosítják a megfelelő fényerőt. A reklámtábla előlapja opálplexi, minimum vastagsága 3mm, az egyenletes fényeloszlás érdekében. A világító reklámtábla belsejét fehérre, külseje a megrendelő által kiválasztott RAL színre színterezhető. A világító reklámtábla is lehet egy, illetve kétoldalas. öntapadó vinyl fóliával, vagy nyomtatott grafikával cégesítve.

Feszített fóliás reklámtáblák

Főként nagy reklámfelületek kialakítására alkalmas reklámberendezések, ha a méret a lényeg. Néhány négyzetmétertől, akár több száz négyzetméter, összefüggő reklámfelület is megvalósítható. Készülnek nyomtatott, illetve hagyományos vinyl fóliás grafikákkal is

Él világított reklámtábla

A rendkívül elegáns és feltűnő él világított plexi elhelyezése csak belső térben lehetséges, de garantáltan figyelemfelkeltő hatást érhetünk el általa. Az él világított plexi táblatípusnál egy víztiszta plexi lapba marjuk a grafikát, illetve igény szerint fóliázzuk. A tábla egyik élén neoncsövet helyezünk el, amelynek fénye a megmart felületen megáll, így lesz látható az él világított plexi egyedi grafikája.

Ledes valamint hagyományos fénycsöves megvilágítással is készülnek. Ledek használata során a fejprofil mérete kisebb lehet, mint fénycsövek használatakor. További előnyük a csekély fogyasztás, valamint a kiemelkedően hosszú élettartam: egy Led teljesítménye 0,1W-tól 1-2 W-ig terjed (reklámiparban járatos Ledeket figyelembe véve) ám fényerejük megegyezik a nagyfeszültségű neoncsövekével. Élettartamuk 50.000-100.000 óra. Karbantartást nem igényelnek. Kis fogyasztásuk révén környezetterhelésük is jóval kisebb a hagyományos fényforrásokkal szemben. Felhasználhatóságukat tekintve túlnőttek a nagyfeszültségű neonon.

Betűdoboz

Dobozbetűk (alumínium dobozbetűk, plexi dobozbetűk, rozsdamentes dobozbetűk). Elegáns és egyedi megjelenést biztosítanak. Készülhetnek világító és nem világító kivitelben is, Ledes vagy hagyományos nagyfeszültségű neonvilágítással is. Legtöbbször előrevilágító kivitelben készülnek, de természetesen indirekt megvilágítással is gyártjuk őket

A betűdoboz feliratot általában két párhuzamosan futó alumínium szelvényre erősítjük, de lehetőség van a karakterek egyesével történő rögzítésére is, közvetlenül homlokzatra. 2m-es betűmagasság felett előlapja feszített ponyva, így elkerülhető, hogy több toldásból álljon. A karakterek belsejében hajlított fénycső helyezkedik el, előlapja színezett plexi. A betűtestek oldalpalástja lehet por-festett (színe a RAL színskála szerint választható). A megfelelő homogén hatás érdekében, a betűk, formák, minimum vastagsága 10cm.

Építési hálók

Az óriás méretű nyomtatott reklámok első számú alapanyaga!

A nyomtatott építési háló legfontosabb tulajdonsága, hogy a perforált anyagnak köszönhetően épületreklámként alkalmazva a szél nehezen kap bele, így biztonságosan használható óriás méretekben is. Az épületháló kis méretben lógatva, nagy méretben viszont kizárólag feszítve használható A perforált ablakfóliához hasonlóan ennél az alapanyagnál is készíthetünk olyan ablak elé lógatott dekorációt amikor bentről kilátunk, de kintről csak a nyomtatott reklám látható, így betekintés ellen biztosíthatjuk az utcára néző helységet. Az épületháló nyomtatás után a konfekcionálás (szegés, ringlizés, bújtató...) minden esetben ingyenes!

Súly: ~340gr/m2 - Mesh háló alapanyag élettartama: Kb. 5 év – Nyomat élettartama: UV, víz és dörzsálló kb. 3 évig.

Nyomtatási árlista: 0-5m2: 4900 Ft/m2 - 5-20m2: 3400 Ft/m2 - 20m2 felett: 2390 Ft/m2

Plakáttartó vitrinek

Poszterkeretek

Négy oldalon kipattintható poszter keretek, antireflekciós plexi előlappal, műanyag hátlemezzel.

Elérhető méretek: A0; A1; A2; A3; A4; B0; B1; B2
Készlet info: raktári termék
Nyomtatás átfutása: max 3-5 munkanap

Exkluzív kivitelű, extra vékonyságú világító plakátkeret: LED vagy fénycső világítással.

Poszter sín: Kipattintható alumínium poszter sínek plakátpapírhoz, egyedi méretekben.

Kéder sín: Nagyformátumú ponyva vagy textil nyomatok rögzítésére becsúsztatós kéder sín

Prospektustartó állvány

Egyszerű poszter keret állvány hajlított lemez szórólaptartóval.

Poszter méret: A4 ; A3 ; A2 ; A1
Kivitel: egyoldalas / kétoldalas
Szórólaptartó: 30 x 45 cm / egyedi
Készlet info: egyedi gyártás (3-5 munkanap)

 

Beltéri plakátvitrin

A legkedvezőbb áron elérhető 18 vagy 26 mm mély beltéri vitrin típus, mágneses vagy parafa hátlappal.

Hirdetmények, közérdekű információ kihelyezésére gyártott zárható vitrin kialakítás, economy kivitelben. Oldalra nyíló ajtóval.

Széles méretválaszték: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 vagy 12 db A4-es lap kihelyezéséhez (26mm)

Oldalzárral: 4, 6, 8, 9 vagy 12 db A4-es lap kihelyezéséhez (18mm)

Készletinformáció:  raktárkészlettől függően 5-10 napon belül, kérjük érdeklődjön

Mágnes: 8 db/csomag: 1600 Ft/csomag+áfa

Padlóreklám

A padlógrafikákat három féle laminátummal lehet megóvni a külső hatásoktól. Itt egyedi formáknál, körbevágásnál kell számítani plusz költségekre.

Tartósság

Anyag jellemzői

60 napos

laminátum 100 mikron vastag, érdes felületű, permanens ragasztóval

90 napos

laminátum 125 mikron vastag érdes felületű, permanens ragasztóval

180 napos

laminátum 220 mikron vastag érdes felületű, permanens ragasztóval

Savmaratás

Savmaratással készítünk adattáblákat, géptáblákat, cégtáblákat: rozsdamentes, sárgaréz, vörösréz és bronz alapanyagokból.

A savmaratás egy vegyi eljárás, melynek során egy levilágító fólia és speciális fényérzékeny lakk segítségével a szükséges helyeken védetté tesszük a maratandó fémet a savval szemben. Ezáltal, ahol a tábla nincs levédve, ott a sav elkezdi marni a fémet és mélyedés keletkezik.  A lemart felületeket mattítani, vagy festeni is lehet.

 

Gravírozás

Fémhatású, de műanyag táblák gravírozását is vállaljuk.